tirsdag 23. september 2008

Barn og trening

Det har nå blitt vanlig at foreldre tar med barna sine på trening, så de både kan trene og være med barna sine. Jeg synes dette er en helt grei metode for å få barn i aktivitet i og med at flere og flere barn og unge blir overvektige i dag. Men jeg synes man skal passe på at ikke blir alt for mye trening for barna, og at man ikke skal presse dem til å være med hvis de ikke har lyst. Jeg synes egentlig at selvom det er bra for barn å være i fysisk aktivitet, så synes jeg heller at barn skal få bevegelse i form av lek og være ute å gå på tur, i stede for å være inne i et treningsstudio og trene. Lek er mer naturlig og sunt for barn, og når de er ute får de frisk luft og det er også mye sunnere for kroppen å bevege seg ute i naturen. Men allikevel synes jeg det er greit hvis man har lyst til å ta med seg barnet sitt sånn kanskje en gang i uka eller to på treningsstudio, men ikke sånn mange ganger i uka. Jeg synes det kanskje blir litt for mye for barnet.

1 kommentar:

Anette sa...

Spennende tanker du gjør deg... det viktigste er jo kanskje å være i bevegelse, men som du sier at det er viktig å ikke presse dem hvis de ikke har lyst...Jeg er enig at det er både sunt og godt å bevege seg i naruren.